سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال سطح زیرکشت تاکستان‌های مهاباد ۴۸۸ هکتار است که از این مقدار ۲۳۶ هکتار به صورت دیم و ۲۵۲ هکتار نیز به صورت آبی است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۸۲۷ تن از مزارع دیم با میانگین ۳.۵ تن در هر هکتار و یکهزار و ۶۲۸ تن با میانگین ۶ تن در هر هکتار از مزارع آبی برداشت شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود میزان برداشت انگور امسال در مقایسه با پارسال با اجرای برنامه های ترویجی برای کشاورزان و شرایط خوب بارندگی ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

مسوول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام کشمشی، انگور زرد و قرمز و در بخش دیم نیز ارقام خلیلی، دسته‌چن، مایه‌مو، ریش‌بابا و سایر ارقام بومی دیگر کشت می‌شود.

«کریمی»، عنوان کرد: انگور برداشت شده در داخل شهرستان به صورت تازه‌خوری و خشک شده مصرف و مابقی نیز به کارخانه‌های آبمیوه سطح استان ارسال می‌شود .

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

آذربایجان‌غربی رتبه چهار کشور را در تولید انگور داراست؛ انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره‌بردار به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت داشته و از این راه امرار معاش می‌کنند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.