رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:نزدیک به 52 درصد از مطالبات چغندرکاران استان به مبلغ 228 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده  در جمع خبرنگاران افزود: کل چغندرقند خریداری شده از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 424 هزار و 500 تُن است.
وی بیان کرد: ارزش  ریالی چغندر خریداری شده در استان تا کنون  441 میلیارد و 800 میلیون تومان و میزان مصرف کارخانه های قند استان یک میلیون و 283 هزار و 400 تُن است.
کریم زاده با بیان اینکه نحوه پرداخت به صورت نقدی و خدمات کشاورزی است، اضافه کرد: قیمت چغندرقند بهاره با عیار 16 درصد حدود سه هزار و 122 ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل  تعیین شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:آذربایجان غربی به لحاظ سطح زیر کشت ، تولید در واحد سطح و میزان درصد عیار قند در کشور دارای رتبه نخست کشوری است.
کریم زاده افزود: امسال کشت نشایی چغندرقند پاییزه برای اولین بار نیز در استان در شهرستان های بوکان و میاندوآب در سطح 13 هکتار انجام شده که زارعین دراین مزارع در حال برداشت محصول هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 30 هزار و 652 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته بود که برداشت محصول ازسطح 27 هزار و 800 هکتار به اتمام رسیده است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.