نوید دانایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نبود مرکزی تخصصی به منظور درمان بیماران زخم های مزمن سبب سردرگمی و نارضایتی مبتلایان به این نوع زخم ها بود که با راه‌اندازی کلینیک زخم در سمنان این مشکل رفع شد.

وی افزود: سه کارشناس پرستاری و یک پزشک عمومی با گذراندن دوره‌های تخصصی درمان و مراقبت از زخم‌ها با هدف مراقبت و درمان انواع زخم‌های حاد و مزمن در این کلینیک خدمت‌رسانی می‌کنند.

دانایی، درمان زخم‌های حاد و مزمن شامل زخم پای بیماران دیابتی با هدف حفظ پا و انگشتان، زخم‌های بستر و زخم‌های بدخیم و همچنین صدمات ناشی از سوختگی و اسکار ناشی از ترمیم را از جمله خدمات این کلینیک بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در کلینیک زخم مطمئن‌ترین محصولات پانسمانی و مدرن‌ترین روش‌های درمانی به‌کار گرفته می‌شود، گفت: برای هر یک از بیماران و مراجعه‌کنندگان برنامه خاص درمانی با مدنظر قرار دادن صرفه اقتصادی و پرهیز از تحمیل هرگونه هزینه اضافه ارائه می‌شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: مشاوره و آموزش در خصوص خودمراقبتی و نحوه درمان به صورت رایگان در منزل از دیگر خدمات این کلینیک برای شهروندان سمنانی است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه کلینیک تخصصی زخم سمنان، نیروهای انسانی متخصص و متعهدی است که دلسوزانه سلامت شهروندان را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هزینه راه‌اندازی درمانگاه فشارخون را بسیار ناچیز خواند و گفت:  دلیل این امر اختصاص مکان کلینیک در ضلع غربی بیمارستان کوثر و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات موجود این بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو در ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری دارد.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.