حشمت الله عسگری روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با توجه به عملکرد نامطلوب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان، تلاش مدیران این بانک‌ها برای رفع این مساله ضرورت دارد.

وی بیان کرد: اسامی بانک‌های عاملی که تعداد طرح‌های پرداختی آن‌ها در حوزه تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸، صفر باشد و در این‌ خصوص اقدام ویژه و عاجلی انجام ندهند، به صورت عمومی اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید این استان باید در زمینه صادرات عملکرد خود را ارایه دهند و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۱۰۷ طرح تولیدی در بخش صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات به ارزش حدودی ۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به بانک‌های عامل استان سمنان معرفی شد که تاکنون به ۲۵ طرح تولیدی به ارزش یک هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان یادآور شد: ۸۲ طرح صنعتی معرفی شده به بانک‌های این استان موفق به دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ نشدند و چرایی این مساله نیازمند بررسی و واکاوی است.

دویست و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصادی و تجاری استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار و مشکلات بانکی چهار واحد تولیدی بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.