منوچهر فخری روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی استان سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره ۲ استانداری افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای نسبت به تولید مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد.

وی بیان کرد: تولید مسکن اقدام ملی و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرها از جمله اقدام‌های دولت تدبیر در این زمینه است.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداری‌های استان در مقوله بازآفرینی شهری تلاش مطلوبی انجام دادند که باید مسوولان متولی نسبت به تخصیص اعتبارات به شهرداری‌ها در این حوزه توجه داشته‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: مداخله‌گری در بحث بازآفرینی شهری سبب ایجاد مشکلات برای شهرداری‌ها در بحث طراحی‌های شهر در بازآفرینی می‌شود.

فخری، به ضرورت تفویض اختیار در سیاست‌ها و برنامه‌های باز آفرینی شهری کشور به استان‌ها تاکید و اضافه کرد: هدف این طرح ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای حضور در بافت فرسوده، بازسازی و نوسازی و ایجاد مسکن ارزان قیمت برای شهروندان است.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد: اراضی تحت اختیار دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران کل احصاء و برای رونق تولید مسکن و در اختیار قرار دادن مسکن ارزان قیمت به شهروندان، معرفی و واگذار شود.

جلسه ستاد بازافرینی شهری استان سمنان با حضور منصور استادی، سرپرست ستاد بازآفرینی شهری کشور ، شهرداران و فرمانداران استان سمنان برگزار شد و در خصوص اجرای طرح‌های تولید مسکن در قالب قراردادهای مشارکتی، تکمیل واحدهای نیمه تمام در قالب مشارکت و تخفیفات شهرداری ها در بازآفرینی شهری بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.