رییس سازمان شهرداری های کشور از اختصاص هزار میلیارد تومان برای مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، مهدی جمالی نژاد در جلسه شهرداران و دهیاران تربت حیدریه که با حضور فرماندار، نماینده مجلس در شورای اسلامی ، شهردار و بخشداران در محل سالن اجتماعات فرمانداری تربت حیدریه برگزارشد ؛ اظهارکرد: در سازمان دهیاری های  و شهرداری ها وزارت کشور اقدامات بسیار زیادی در راستای مهاجرت به کلان شهرها صورت گرفته است.

وی گفت : تاکنون مجوز ۳۷ هزار و۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است.

وی گفت:اگر خلاقیت و نوآوری باشیم و اگر با علم روز آشنا نباشیم شهرها پیشرفت نمی کنند و ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری باعث توسعه و شکوفائی شهر می شود.

وی افزود:اول باید شهر را خوب شناخت وخوب معرفی کرد اما متاسفانه در تربت حیدریه خیلی از پتانسیل ها خوب معرفی نشده است و این باعث عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این شهر می شود.

جمالی نژاد تاکید کرد:میراث فرهنگی و معنوی خودمان را اول خودمان بشناسیم و بعد خوب معرفی کنیم.

وی بیان کرد:این شهر از پتانسیل خیلی بالایی برخوردار است که خیلی کم از آن استفاده شده و آن بین راهی بودن تربت حیدریه است و در این خصوص هیچ گونه استفاده ای نشده است وایجاد کمربندی باعث مرگ یک شهر می شود.

جمالی نژاد گفت: درحال حاضر با بهره گیری از ظرفیت دهیاری های کشور جمع آوری زباله در بیش از ۲۹ هزار روستای کشور انجام می‌شود بنابراین حدود ۸۰ درصد روستاهای دارای دهیاری تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد: امسال نخستین سالی است که هزار میلیارد تومان‌ جهت زیر ساخت های شهری و روستایی گذاشته شده است.

وی گفت : شهرهای فاقد درآمد پایدار می توانند از طریق صندوق سازمان دهیاری ها و شهرداری ها طرح هایی را ارایه کرده ‌تسهیلات باسود  ۴ درصد تا سقف سه میلیارد تومان دریافت کنند.

جمالی نژاد بیان کرد: جهش ‌و توسعه شعرها تنها با حضور بخش خصوصی امکان پذیر است ودر صورتی شهرها توسعه پیدا می‌کنند  که بخش خصوصی را به کار گیرند و لازم است شهرداران شهرستان تربت حیدریه علت عدم استقبال بخش خصوصی را پیدا کرده ‌چاره اندیشی کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار برای ‌ باشند چون شهرداری یک نهاد خصوصی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.