سید جواد حسینی شامگاه چهارشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: کشور نیازمند ۲۱۰ مدرسه جدید برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به نقش خیران در توسعه و ارتقاء خدمات آموزشی، ادامه داد:  ساخت ۲۱۰ مدرسه‌ برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مشارکت خیران با شعار خشت گذاری آغازی برای یک انجام از هفته آینده شوروع می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: براساس سند آمایش سرزمینی کشور علاوه بر نیاز به ۲۱۰ مدرسه استثنایی به  ۱۴ مدرسه برای بیماران  اوتیسم نیز نیاز داریم.

حسینی تصریح کرد: ۶۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور  کلاس‌های درس خود را در ۸۰ کانکس می‌گذرانند که مشارکت خیران در کنار حمایت دولت کمک کننده در افزایش فضای آموزشی و رفع کمبودها است.

وی بیان کرد: ۱۰۷ طرح نیمه تمام در زمینه ارتقای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور وجود دارد که تکمیل این طرح‌ها نیازمند مشارکت خیران است.

وی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع و در استان سمنان بیشتر از میانگین کشوری و حدود هفت متر مربع است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ابراز داشت: ۳۱  سالن ورزشی مخصوص دانش‌آموزان با نیاز ویژه در کشور وجود دارد، اما  ۱۵ استان کشور سالن ورزشی ویژه ندارند و ساخت سالن‌ها در این استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز با نیارهای ویژه در کشور در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و امید است تعداد قبولی در دانشگاه‌ها در سال‌های  آینده نیز افزایش یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹ بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده که این میزان بودجه نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۳ درصد افزایش دارد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به منظور افتتاح مرکز راهنمایی، مشاوره و توانبخشی خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و شرکت در گردهمایی و تجلیل کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی روز چهارشنبه به استان سمنان سفر کرد.

۱۵۳هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه ، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و ۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه درس می خوانند و در استان سمنان نیز یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در بیش از ۳۰۰ مدرسه عادی و ۷۰۰ مدرسه ویژه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.