حشمت الله عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در بخش‌های بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است که مدیران کل دستگاه های اجرایی و بانک‌های استان با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان در تلاش باشند.

وی خاطر نشان کرد: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک استان سمنان در ماه‌های گذشته با پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش در دستور کار قرار گرفت و با پرداخت‌های از این دست، بخشی از مشکلات صنعتگران برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل فشارهای خارجی و تحریم در اولویت کاری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و با وجود نقص در برخی قوانین حمایت از تولید،مدیران با تمام قوا به کمک واحدهای تولیدی استان بشتابند.

عسگری اضافه کرد: در سال‌های گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد که با هماهنگی بانک‌های عامل سمنان پرداختی‌های از این دست ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: بازگشت ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در یکسال گذشته از دستاوردهای مثبت دولت در استان سمنان به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: حمایت‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای از واحدهای بدهکار استان سمنان به طور جدی در دستور کار است و با تقسیط مطالبه‌ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان تلاش می‌شود.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.