جعفر جندقی  روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده در سالن غدیر استانداری افزود: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به صورت نمونه کشوری در شهر سمنان به همراه کاشان و قزوین اجرا شد.

وی بیان کرد: با وجود جذب بالای سفیر سلامت در این سه مرکز، اما مشارکت مردمی در کلاس‌های مدنظر مناسب نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: تاکنون، حدود ۱۰ درصد از افراد در کلاس ها حضور به عمل رساندند که باید با راهکارهایی مانند استفاده از ظرفیت فضای مجازی مشارکت‌ها را افزایش داد.

جندقی تصریح کرد: آمار جذب سفیر سلامت در سه مرکز بهداشت شهری و روستایی سمنان نشان از آمادگی اجتماعی مردم این شهر در حوزه سلامت دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت در کلاس‌های آموزشی به ابتکاراتی که در اجرای طرح به کار گرفته می‌شود، بستگی دارد.

جندقی ابراز داشت: آموزش‌های لازم به سفیران سلامت در سه حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی از طریق جزوه‌ها و کتاب های آموزشی و همچنین آموزش‌های حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: بعد از اجرای طرح«هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان،کاشان و قزوین، تجربه این طرح با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کل کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود که مقبولیت و نفوذ در خانواده، دارا بودن بالای ۱۸ سال سن و سواد بالای هشت کلاس، شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش سه مرکز خانه بهداشت شهری و روستایی انتخاب شده برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت هستند.

آموزش ۱۵ هزار سفیر سلامت در سه مرکز بهداشت انتخاب شده پیش‌بینی شده است.

درجلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با حضور حبیب‌الله خجسته پور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان استانی، در خصوص پایش سموم، آنتی بیوتیک ها و فلزات سنگین در فرآورده های خام دامی، نهاده های دامی و افزودنی های خوراک دام و طیور، تشریح طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» و تبیین نقش دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح و ارائه طرح پژوهشی بررسی تحلیل سرقت ، عوامل و آثار اجتماعی آن توسط مشاور، بحث و گفت و گو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.