حسین دهقان روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه‌های ارتباطی استان سمنان در دستور کار است که با تامین و تخصیص اعتبار برای توسعه این بخش اقدام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان عملیات اجرایی  ساخت راه در دست اجرا است و ساخت آزاد راه حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان مهم‌ترین طرح استان به شمار می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تکمیل و بازسازی پل و تقاطع غیرهم سطح شهرک صنعتی شهر سمنان در حال انجام است و ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تصویب شده است.
دهقان اضافه کرد: احداث محور سرخه- سمنان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
وی تصریح کرد: جاده ایوانکی- سردره در غرب استان سمنان به مسافت ۸۵ کیلومتر در دست ساخت است و با رفع مشکلات زیرساختی در این بخش می‌توان برای کاهش سوانح رانندگی در استان اقدام کرد.
دهقان اضافه کرد: اصلاح و بازسازی جاده و اجرای طرح هندسی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم عمرانی منطقه به شمار می رود که برای تکمیل این طرح ها تلاش می شود.
وی گفت: ساخت جاده‌های شرق شهرستان سمنان بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد که تاکنون هشت میلیارد ریال تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح نیوجرسی در محور سمنان-فیروزکوه نیاز است که با پیگیری مسوولان به زودی این اعتبار تخصیص می‌شود.
در این نشست، علیرضا آشناگر استاندار، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

سه هزار و ۸۶۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.