سید عباس دانایی روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری سمنان افزود: مردم شهرستان سمنان در دوره‎های مختلف انتخابات، همواره حضور پرشوری داشتند و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همبستگی و اتحاد مردم این خطه برای مشارکت همگانی پررنگ‌تر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۵ هزار و ۶۵۶ نفر در انتخابات در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
فرماندار سمنان ادامه داد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۹۵ شعبه اخذ رای در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه پیش‌بینی شده است.
دانایی با اشاره به تفکیک شعبه‌های اخذ رای، گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۶ شعبه در شهرستان سمنان، ۳۹ شعبه در شهرستان مهدیشهر و ۲۰ شعبه در شهرستان سرخه در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: متوسط آمار رای در هرشعبه در شهرستان سمنان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور متوسط ۵۰۵ رای است اما بیشترین رای اخذ شده در یک شعبه در مرکز استان یک‌هزار و ۴۸۷ رای است.
فرماندار سمنان افزود: در دوره‌های گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه برای تدارک برگزاری انتخابات نقش داشتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود.
در این نشست با حضور حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، سعید متقی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان، حسن ارگی فرماندار مهدیشهر، علیمحمد مویدی زاده فرماندار سرخه و مسئولان ستادهای اجرایی انتخابات استان سمنان در ارتباط با مسایل مربوط برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد شده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.