سعید متقی روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری سمنان افزود: در نشست‌های گذشته ستاد انتخابات استان، ۶۷ مصوبه با نظر اعضای حاضر به تصویب رسید که از مجموع هفت نشست گذشته سه نشست با حضور استاندار سمنان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجموع بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارند که ۹۱.۲ درصد این جمعیت در مناطق شهری و ۸.۸ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ادامه داد: با توجه به جمعیت کم روستاهای سه شهرستان مذکور اما زیرساخت‌ها برای حضور حداکثری اهالی این روستاها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده است.

متقی تصریح کرد: زیرساخت‌ها برای برگزاری باشکوه و برقرای امنیت انتخابات فراهم است و با حضور پرشور مردم توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اضافه کرد: تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور جریان‌ها و احزاب سیاسی در استان سمنان به کار گرفته شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود و استان سمنان چهار نماینده در مجلس دارد.

در این نشست با حضور حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان، حسن ارگی فرماندار مهدیشهر، علیمحمد مویدی زاده فرماندار سرخه و مسئولان ستادهای اجرایی انتخابات استان سمنان در ارتباط با مسایل مربوط برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.