علی‌اصغر مقیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال ۱۷ وقف جدید در دامغان ثبت‌شده است و طی ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶ نفر، اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اوقاف به ثبت رساندند. 
وی اضافه کرد: جامعه باید به سمتی حرکت کند که خیران و واقفان در زمینه های نیاز روز وارد شوند و وقف خود را به سمت رفع مشکلات اقتصادی ببرند. 
مقیمیان ادامه داد: تهیه جهیزیه، کمک هزینه تامین مایحتاج زوج‌های جوان، تحصیل دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست، آزادی زندانیان غیرعمد و تهیه دارو برای بیماران نیازمند از جمله نیازهای جامعه است که می‌توان در زمینه وقف به آن توجه ویژه داشت. 
وی به افزایش موقوفات امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: واقفان دامغانی سال گذشته ۱۱ فقره وقف جدید به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال را به ثبت رساندند که این آمار در سال جاری با افزایش همراه است. 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تصریح کرد: شهرستان دامغان با وجود یک هزار واقف خیراندیش، یکی از شهرهای پیشتاز در عرصه وقف است. 
دامغان بیش از یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۳٨ امامزاده دارد که از این تعداد ۶ امامزاده شهری و بقیه در روستاهای این شهرستان است. این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.