به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز پنجشنبه در دیدار رئیس، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان با وی افزود: همه به ویژه رسانه ها در استان باید عامل وحدت باشند و مباحث را در چارچوب قانون بیان کنند.
وی با تاکید بر این که همه در استان سمنان باید در حرف و عمل به سه عامل وحدت، رضایت مردم و ولایت اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: رسانه ها باید صدای مردم باشند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رسانه ها نباید درگیری و دعوا ایجاد کنند، زیرا استان سمنان به حفظ وحدت نیازمند است و خبرنگاران از اخبار وحدت شکن به هر شکلی پرهیز کنند.
شاهچراغی بیان کرد: در استان سمنان بین مسوولان و روحانیت، روحانیت و مردم و مردم و مسوولان ارتباط مطلوب وجود دارد و اصطکاک و فاصله ای بین این ارکان نداریم.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: خبرنگاران باید با شجاعت به رسالت و وظیفه دینی و اجتماعی خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه رسانه های استان سمنان اخباری که برای جامعه و مردم مفید است منتشر کنند، اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی مهمترین مساله مردم است و رسانه ها باید این مشکلات را منعکس کنند.
وی خاطر نشان کرد: نارضایتی و گله مندی مردم برای دین و نظام خطرناک است، رسانه ها کمک کنند تا با رفع مشکلات جامعه، دردی از مردم دوا شود.
شاهچراغی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر دولتمردان برای رفع مشکلات جامعه افزود: رسانه ها باید مسایلی نقل و مخابره کنند که درد جامعه باشد و اخباری که تنها جنبه اطلاع رسانی دارد شاید به درد جامعه نخورد.
امام جمعه سمنان با تاکید بر رعایت دو اصل صداقت و امانت در کار رسانه ها گفت: صداقت در کار خبری انعکاس اخبار با راستی و درستی است و رعایت امانت نیز این است که اصل خبر، بدون کم و زیاد شدن، به جامعه مخابره شود.
وی به لزوم گزینش برخی خبرها از سوی رسانه ها برای جلوگیری از بروز اختلافات اشاره و خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، حق گویی باید ملاک کار رسانه ها باشد، اگر چه این حق برای برخی تلخ باشد ولی ثمره آن برای جامعه شیرین خواهد بود.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه کار خبرنگاران، پر زحمت با پاداش ناچیز است، تاکید کرد: خبرنگاران را دوست دارم و برای عاقبت به خیری آنها دعا می کنم.
رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن معرفی این رسانه و دستاوردها و فعالیت های آن، گفت: این خبرگزاری با سابقه بیش از 80 ساله، رسانه رسمی و مادر کشور محسوب می شود.
محمد جهانگیریان با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا در استان ها ارتباط عمیق با علما و روحانیان برجسته به منظور پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در پیش می گیرد، اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا در استان سمنان تلاش می کند صدای مردم باشد و در دوره اخیر تولید و انتشار گزارش های مردم به منظور رفع مشکلات جامعه را در دستور کار جدی خود قرار داده است.
6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.