دکتر محمد حسن الهی منش روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: شهروندان ایران اسلامی به عنوان مهدوی باوران جهان امروز باید نتایج اعتقاد به مهدویت را در رفتار و عمل خود نشان و الگوهای شایسته ای را در این زمینه به مردم جوامع دیگر ارائه دهند.
وی افزود: اندیشمندان ما در این خصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید مردم را به سمت آموزه های صحیح مهدویت هدایت کنند تا جامع مهدوی به شکل مطلوب آن ایجاد شود.
وی ادامه داد: اتحاد میان حوزه دین و سیاست در موضوع مهدویت، باعث شده، این مساله در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک راهبرد اساسی و راهگشا در مدیریت جامعه مورد توجه قرار گیرد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اندیشه مهدویت، گزاره های زیست مطلوب اجتماعی و راهکار تقویت روابط انسانی در جامعه امروزی را ترسیم می کند و اقتدار نظام سیاسی را گسترش می دهد.
وی بیان کرد: اعتقاد به مهدویت منجر به گسترش مشارکت مردم در فعالیت های جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی جامعه می شود و امت واحده مورد نظر اسلام را شکل می دهد.
وی ادامه داد: با تقویت سرمایه اجتماعی در سایه اندیشه مهدویت، زمینه اعتماد مردم به حاکمیت گسترش یافته و راه برای تحقق بیشتر آرمان های نظام اسلامی در سطح مسائل داخلی و بین المللی، محقق می شود.
الهی منش گفت: اعتقاد به مهدیت، در عمل تعارض های اجتماعی را کاهش می دهد و شرایط ورود جامعه به عصر ظهور را فراهم می کند.
وی بیان کرد: مردم ما باید در سطح فردی و اجتماعی، خود را با آموزه های مهدویت هماهنگ کنند و بدانند آن الگویی که می تواند بهترین شرایط زندگی را برای آنان به ارمغان آورد، در اندیشه مهدویت نهفته است.
وی ادامه داد: سنت تغییر ناپذیر خداوند متعال در این است که ظلم پایدار نباشد و عدالت در همه جا گسترده شود، بنابراین اندیشه مهدویت به عنوان پرچم دار تحقق این آرمان، تنها الگویی است که می تواند جهان امروز را از مشکل هایی که در آن گرفتار شده نجات داده و به سعادت برساند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.