به گزارش ایرنا ، سردار حسین ظریف منش شامگاه یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان افزود: نزدیک یک دهه بنیاد غدیر به تروج غدیر پرداخت اما از 6 سال قبل به این نتیجه رسید که علاوه بر ترویج غدیر، به گرامیداشت این روز نیاز داریم و فلسفه و درست ها و عبرت های غدیر را تبیین کنیم.
وی یادآورشد: جامعه ما به شدت نیاز به غدیر دارد و فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر غدیر است.
ظریف منش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فلسفه غدیر ناسخ جدایی دین از سیاست است، موضوعی این روزها دشمنان به دشت در حال ترویج آن در جامعه هستند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: دشمنان در تلاش هستند که این تفکر را از جامعه بگیرند که دین می تواند در جامعه کارآمد باشد، حکومت تاسیس و اداره کند.
ظریف منش ادامه داد: 2 حقیقت وجود دارد، نظام ارزشی حاکم بر مناسبات اجتماعی چه باشد و دوم در راس حکومت چه باشد و غدیر به هر 2 پاسخ می گوید.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: رهبری فرموئدند که غدیر فقط متعلق به شیعه نیست و شیعه آن را همچون گوهری گران بها حفظ کرده و به جامعه امروز اهدا کرده است و همه بشریت باید از آن بهره بگیرد.
وی اضافه کرد: ما هم بر روی صدور حقیقت غدیر که همان فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است، باید کار کنیم و رهبر معظم بر روی بعد حکومتی غدیر تاکید دارند.
ظریف منش ابراز کرد: دشمنان یک تلاش گسترده را برای ضربه زدن به پایه های فکری ما شروع کرده اند، همان تفکری که می تواند این نظام را سرپا نگاه دارد و به جنگ داعش برود و آن را شکست بدهد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که 2 دسته برنامه نیاز داریم که یکی برنامه های گرامیداشت و دیگری معرفت افزا.
وی افزود: در این زمینه آغاز به برگزاری مجموعه دوره ها آموزشی گسترده ای آغاز شده است تا جوانان و نوجوانان و حتی کارکنان توجیه شوند که ما عقبه داریم.
ظریف منش یادآورشد: در زمینه های هنری هم باب وسیعی باز شده است و در زمینه ترویج برخی مفاهیم و سندهای محکم و استوار مجموع برنامه هایی برگزار شد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کل پرسنل این بنیاد را هشت نفر در سطح کشور خواند و این میزان تلاش و اجرای برنامه را ثمره همکاری و مشارکت تمام افرادی خواند که به امام علی(ع) و غدیر ارادت دارند.
وی با بیان اینکه کار توسط مردم انجام می شود، اظهار کرد: ما در استان زنجان کارنامه خوبی داشتیم اما در مقایسه با پتانسیل و ظرفیت استان، یک کارهای جدی تری باید انجام دهیم.
ظریف منش برای استان زنجان پیشنهاد کرد که حداقل 2 کار برجسته در سطح ملی انجام یا کارگاه های علمی برجسته ای برای دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر تولید ادبیات علمی را پیشنهاد دیگری برای زنجان ارائه کرد و گفت: کل دانشگاه های استان می توانند جمع شوند و یک کار علمی وسیع اجرا کنند.
وی خاطر نشان کرد: استان زنجان می تواند با استفاده از ترویج مفاهیم غدیر یک کار برجسته در حوزه خوشنویسی انجام دهد.
ظریف منش ادامه داد: دستگاه ها هر یک در حوزه فعالیت خود، می توانند برای ترویج فرهنگ و مفاهیم غدیر دست به کار شوند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.