امام جمعه سلماس گفت: غدیر تداوم خط رسالت در جلوه امامت است.

حجت الاسلام محمد موسوی در گفت و گو با خبر نگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نبوت بدون وجود امامت کامل نیست اظهار کرد: در روز غدیر خم حضرت علی از جانب پیامبر اکرم(ص) ادامه دهنده راه رسالت در غالب و جلوه امامت برگزیده شد و پیامبر(ص) بعد از انتصاب حضرت علی رو به مسلمانان از تکمیل  دین و نعمت خداوند برمسلمین خبرداد.

وی افزود: عید غدیر خم یکی از اعیاد اصلی و بزرگ دین اسلام و مسلمانان است بنابراین بر تمامی جوامع اسلامی برگزاری هر چه باشکوه تر این اعیاد لازم و ضروری است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تمامی پیامبران پس از توحید و یگانگی مردم را به وحدت دعوت کرده اند خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز حضرت آیت الله خمینی(ره) مردم را به وحدت و برادری با یکدیگر دعوت کرده و گفته است، هدف دشمنان اسلام از صدر اسلام تا کنون نیز برهم زدن وحدت شیعه و سنی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان و همچنین زدودن دین از جوامع اسلامی بوده است که در این راستا نیز به صورت خاموش اقدامات زیادی برعلیه فرهنگ کشور ها انجام داده است بنابراین برتمامی مسلمانان واجب است که با حفظ وحدت در میان خود مشت محکمی را بر اهداف و دهان دشمنان بکوبند.

وی در ادامه گفت: عید غدیر هویت شیعه و مایه وحدت اسلام است و باید ارزش غدیر برای جوانان جامعه نیز به طور کامل و توسط بزرگان و مسئولات تبیین شود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مردم به خصوص کودکان، جوانان و نوجوانان در پررنگ کردن فرهنگ غدیر و انتظار تصریح کرد: استمرار برنامه های ارزشمند فرهنگی مذهبی می تواند باعث تقویت باورهای دینی جامعه شده و خانواده ها را از خطر آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

امام جمعه سلماس در خصوص چگونگی معرفی اهمیت عید غدیر به جوانان امروزی گفت: حضرت علی از صدر اسلام تا کنون همواره الگوی بارز برای جوانان دین اسلام بوده است و امروز نیز برجوانان کشور اسلامی ایران و سایر کشور های اسلامی لازم است تا خصوصیات ، رفتار و ابعاد مختلف زندگی پیامبر را در زندگی های خود جاری و ساری سازند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.