حجت الاسلام جعفر نواییان روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: یکی از خیران این شهرستان به نام "فریدون امینیان حیدری" یک باب منزل مسکونی و مغازه به مساحت ۳۰۵ مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را برای تاسیس مرکز خدمات درمانی ویژه بیماران نیازمند و صعب العلاج وقف کرد.

وی اظهار داشت: این فرد خیر همچنین ۱۰میلیارد ریال وجه نقد نیز برای خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز این مرکز وقف نمود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال نیمی از مجموع ۹۶۰ رقبه تربت حیدریه که در حالت بلاتکلیفی بودند، تعیین تکلیف شدند گفت: برای ۱۰۴ موقوفه نیز سند صادر شد و صدور سند برای ۲۶۰ موقوفه دیگر هم در حال اقدام است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه افزود: رویکرد این نهاد تمرکز بر رفع نیازهای به روز و تشویق واقفان به رفع این نیازهاست که بر این اساس رفع مشکلات مالی بیماران، رفع نیازمندی های دانش آموزان و تامین هزینه های حوزه های علمیه سه اولویت نخست است و واقفان می‌توانند وقف خود را به این سه بخش اختصاص دهند.

وی بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی به منظور ترویج سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد و مردم می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود، از اجر و ثواب اخروی نیز بهره‌مند شوند.

اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه، شهرهای زاوه و مه ولات را نیز زیرپوشش دارد که در این شهرستان‌ها یکهزار و ۸۰۰ موقوفه، حدود چهار هزار رقبه و ۱۳ بقعه متبرک وجود دارد و بیشتر موقوفات این مناطق شامل زمین، درخت، ملک مسکونی و تجاری است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.