مریم معتمدی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان با اشاره به اینکه دهه فجر امسال پارک هوشمند کودک سمنان آماده بهره‌برداری است، ابراز داشت: دستیابی به استانداردهای شهر دوستدار کودک و افزایش مشارکت‌پذیری کودکان را از جمله اهداف راه‌اندازی این پارک است.

وی با اشاره به اینکه گسترش شهرنشینی در برخی موارد سبب نادیده گرفتن کودکان می‌شود، بیان کرد: پاسخ به نیازهای کودکان در شهرها بسیار مهم و ضروری است تا در سایه این امر مهم شاهد پرورش و رشد کودکانی با استعداد برای پیشرفت آینده کشور باشیم.

معتمدی، لذت و تفریح را یکی از این نیازهای حیاتی انسان‌ها به ویژه کودکان عنوان و بیان کرد: بهره‌گیری از فناوری های نوین، مدل جدیدی از تفریح را برای کودکان فراهم کرده است و باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت.

وی ادامه داد: پارک هوشمند کودک سمنان مبتنی بر فناوریهای به روز است که کودکان می‌توانند با بهره‌گیری از این امکان در گوشی‌های همراه از محتوای این پارک استفاده تفریحی و آموزشی کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان با اشاره به این که پارک هوشمند کودک در ۶ مرحله طراحی شده است، گفت: باغ وحش مجازی، دهکده نقاشی جادویی، آموزش وضو و نماز، منظومه شمسی، حوضچه دلفین‌ها و طبیعت از جمله گام های پارک هوشمند کودک سمنان است.

 شهر سمنان حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر داری ۲ منطقه و ۶ ناحیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.