علیرضا آشناگر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان سمنان برای ایجاد اشتغال پایدار بی‌نظیر است و با اتخاذ راهبردهای عملی باید از منابع موجود برای ایجاد اشتغال پایدار نهایت بهره را برد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران بومی ظرفیتی ممتاز برای شکوفایی ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی هستند و باید برای توسعه و آبادانی استان سمنان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف اقدام کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران سمنانی، بر اساس پژوهش‌های انجام شده در دیگر استان‌ها و در کشورهای مختلف جهان، سرمایه‌گذاری‌‎های گسترده‌ای در طرح‌های اقتصادی انجام دادند و این فعالان اقتصادی با اشتغال‌آفرینی تعلق خاطر خود را به دیارشان نشان دهند.

آشناگر ادامه داد: تولید ناخالص ملی در استان سمنان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که با راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید و فراوری واحدهای معدنی می‌توان این رقم را افزایش داد.

وی اضافه کرد: بازگشت دست کم ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی  استان سمنان به چرخه فعالیت با تلاش دولت رویکرد مثبت و مطلوب برای تثبیت اشتغال پایدار با وجود فشارهای خارجی در استان است.

آشناگر گفت: در یکسال گذشته دولت با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش رویکرد مثبتی را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با وجود فشارهای خارجی در استان سمنان ایجاد کرد.

وی افزود: تعریف بسته‌های حمایتی، تامین نقدینگی و رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتیِ مشکل‌دار نشان‌دهنده آن است که دولت پشتیبان واقعی صنعتگران در سال‌های گذشته در استان بوده است.

استاندار سمنان گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای دولت با فعالان اقتصادی همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است و با همدلی دولت و بخش خصوصی می‌توان از گردنه‌های سخت اقتصادی به سلامت عبور کرد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.