نادیا میرشجاع عصر دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دما به خصوص دمای شبانه، رطوبت و تهویه در انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

وی بیان کرد: انار و باقی‌مانده محصولات رسیده همچون زعفران، ذرت، گوجه فرنگی برداشت شود.

میرشجاع با اشاره به ضرورت خروج میوه‌های آلوده از باغ‌ها به ویژه انار، تصریح کرد:  کشاورزان استان سمنان به منظور یخ‌زدگی و جلوگیری از آسیب ، محافظ برای تاسیسات آبیاری و ادوات کشاورزی را در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی دما و فرصت کوتاه برای جوانه زدن بذرها، عملیات کشت گندم پاییزه در سریع‌ترین زمان صورت گیرد.

سرپرست گروه پیش‌بینی و صدور آگاهی‌های جوی استان سمنان یادآور شد: با توجه به سرد شدن هوا، جمع آوری و سوزاندن شاخه‌های خشکی که به عنوان تله آفات دور درختان میوه ریخته شد، اقدام شود.

جوی پایدار در استان حاکم است

میرشجاع اظهارداشت: در ۷۲ ساعت آینده جوی پایدار گاهی با وزش باد در استان سمنان حاکم است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان هفت و بیشینه دمای آن ۲۱ درجه سانتی‌گراد بود.

وی اضافه کرد: نردین با کمینه چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و سمنان و آرادان با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سرپرست گروه پیش‌بینی و صدور آگاهی‌های جوی استان سمنان، با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود با ۳۳ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.