شهید احمدیان با نام مستعار سیاوش، فرزند علی‌احمد و گلبهار، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۴۳ در شهرستان مهدیشهر در خانواده‌ای متدین پا به عرصه حیات نهاد و در دامان مادری مهربان و عفیف رشد یافت.

این شهید بزرگوار، تیزهوش، چابک و مهربان بود و در مدرسه نیز در زمره دانش‌آموزان ممتاز قرار داشت و به واسطه قلب مهربانش همواره در تلاش برای کمک به هم‌کلاسی هایش در رفع مشکلات درسی بود.

این شهیدوالامقام، علاقه زیادی به درس خواندن داشت و به واسطه پشتکار و همتش توانست با تلاش فراوان در کنکور رتبه قبولی بیاورد و وارد دانشگاه شود.

شهید احمدیان، دانشجوی سال اول کارشناسی بود که دیگر تاب ماندن در شهر را نداشت و برای کمک به همرزمانش در خط مقدم جبهه و مبارزه با ظالمان زمان و متجاوزان به خاک میهن اسلامی رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید جلیل‌القدر، در حدود ۱۹ سال سن داشت که با عنوان بسیجی از طرف سپاه مهدیشهر لشکر۱۷ گردان موسی بن جعفر (ع) به جبهه‌های جنگ اعزام شد.

شهید احمدیان، پس از  حدود پنج ماه و ۱۹ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، به عنوان تیربارچی، سرانجام در هفدهم مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر سه در منطقه مهران در اثر اصابت ترکش به دست و شکم به مقام بلند شهادت نائل گشت.

این شهید بزرگوار  در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است: در نمازهای جمعه و جماعات حضور پرشور داشته باشید که به قول امام عزیزمان هر چه داریم از نماز جمعه و جماعات داریم، پس ای عزیزان نمازهای جماعت و جمعه را که پیام تمام شهیدان به خون خفته ایران است را ترک نکنید و و تداوم دهنده راه شهیدان باشید.

 پیکر مطهر  شهید احمدیان در گلزار شهدای شهرستان مهدیشهر به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.