مهدی جمال روز پنجشنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست‌بافته و فرش سنگسر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمارت خیل‌خان مهدیشهر افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان جوامع محلی را توانمند کرده است ولی این رویکرد باید تقویت شود.
وی ادامه داد: یکی از محورهای هشت‌گانه توسعه استان تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری است و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای تحقق این مهم اقدام‌هایی را انجام داده، ولی تحقق این راهبرد نیازمند هم‌افزایی و کمک بخش دولتی، خصوصی و مردم است.
جمال تصریح کرد: توسعه گردشگری با رونق گردشگری عشایری در استان سمنان با برگزاری تور ارزان قیمت و سفر برنامه‌ریزی شده یک‌روزه با استفاده از سریز جمعیت استان‌های دیگر دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان سیاستگذار برای مجریان طرح‌های گردشگری و تسهیل کننده کارهای اداری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی ایل سنگسر توسط بخش خصوصی تجربه‌ای موفق از واگذاری طرح‌های رونق گردشگری به بخش خصوصی است.
دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر نیز گفت: امسال دوازدهمین دوره جشنواره ایل سنگسر به صورت ملی در حال برگزاری است و در سال‌های گذشته به صورت استانی و محلی برگزار می‌شد.
منصور بیرقی افزود: از دیروز پانزدهم آبان ۹۸ که جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار شده بالغ بر ۱۵ هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده اند.
دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر تصریح کرد: عشایر ایل سنگسر بیش از ۸۰ نوع لبنیات، ۴۰ نوع نان و پوشاک و دست‌بافته‌های متنوع تولید می‌کنند که جشنواره ملی ایل سنگسر مقدمه‌ای برای معرفی این ظرفیت است و باید برنامه‌ریزی شود این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر، دیدار با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان سمنان و شرکت در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی به استان سمنان سفر کرده است.

اولین جشنواره ملی ایل سنگسر عصر چهارشنبه با حضور معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای و جمعی از مسئولان و حضور پر شور مردم و دیگر مسئولان افتتاح شد و تا هفدهم آبان ۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.