حمیدرضا دوست محمدی روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۲۵طرح‌ سرمایه‌گذاری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی در استان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ۹ واحد بوم گردی امسال در استان سمنان افتتاح شد، افزود: با راه اندازی این اقامتگاه‌ها شرایط اشتغال ۲۶ نفر در استان فراهم شده است.

دوست محمدی با اینکه اکنون ۸۱ اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان فعال است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون هفت موافقت اصولی با ظرفیت اقامت ۷۶ نفر صادر شد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ تشکل غیردولتی در حوزه گردشگری استان سمنان، گفت: در این مدت ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال تسهیلات به این تشکل ها پرداخت شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، از برگزاری ۱۱ دوره آموزشی در شش ماهه اول سال ۹۸ ویژه فعالان گردشگری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۶۹ نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند که این آمار نسبت به شش ماهه مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: : ۷۲۶ هزار و ۴۶ گردشگر داخلی و یک هزار و ۷۲۷ گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال از استان سمنان بازدید کردند.

دوست محمدی با اشاره به اینکه ۷۰۹ هزار و ۴۹ گردشگر داخلی و سه هزار و ۹۲ گردشگر خارجی در سال گذشته از استان سمنان بازدید کرده بودند، افزود: در سال گذشته یک هتل چهار ستاره و ۲۲ اقامتگاه بوم گردی در استان افتتاح شد.

وی از صدور ۲۵ موافقت اصولی در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۵ دوره آموزشی ویژه فعالان گردشگری استان برگزار شد و ۹۱۶ نفر موفق به شرکت در این دوره ها شدند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با بهره برداری از طرح های افتتاحی در حوزه گردشگری در سال گذشته، شرایط اشتغال ۳۰ نفر فراهم شد.

۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.