هانی رستگاران روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آخرین نشست کمیته ثبت میراث طبیعی کشور که در تابستان امسال برگزار شد  ۶ اثر طبیعی استان سمنان براساس معیارها و شاخص های تعریف شده در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید و با ثبت این ۶ اثر، اکنون سمنان ۲۸ اثر طبیعی ثبت شده در فهرست ملی دارد.
وی ادامه داد: غار دربند در شهرستان مهدیشهر، سه درخت چنار کهنسال در دامغان و ۲ درخت چنار کهنسال در میامی جزو ۶ اثر طبیعی ثبت شده استان سمنان در آخرین نشست کمیته ثبت میراث طبیعی کشور است.

مسوول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: ۲۸ اثر طبیعی ثبت ملی شده استان سمنان شامل درختان کهنسال مانند چنار، گردو و ارس، غار، آبشار و جنگل است.

وی تصریح کرد: ۱۸ درخت کهنسال، ۲ غار به نام‌های غار دربند در مهدیشهر و غار افتر واقع در سرخه، یک آبشار در هیکو شهرستان مهدیشهر و جنگل ابر و ۲ مجموعه درختان کهنسال و ارزشمند مجموع ۲۸ آثار طبیعی ثبت ملی شده استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

رستگاران یادآور شد: آبشار مجن به لحاظ ویژگی های خاص مانند ارتفاع و طول مسیر در مسیر ثبت ملی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای آثار طبیعی زیادی است که حفظ و ثبت این آثار نیازمند مشارکت، همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان است.
مسوول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیاستان سمنان گفت: سمنان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه آثار طبیعی است و استفاده از این ظرفیت ها، نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری دارد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون  حدود ۸۲۴ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.