به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، «ولی تیموری» روز گذشته و در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال در دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری افزود: با همکاری دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، به روز رسانی سرفصل های آموزشی حوزه گردشگری در دست تدوین است.

وی با تبریک فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری گفت: روز گردشگری در تقویم کشور ثبت می‌شود و به عنوان روزی برای یادآوری و تبیین جایگاه گردشگری در اقتصاد و سایر بخش های کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در رونق اقتصادی و اشتغالزایی، افزود: در طول ١٠ سال گذشته، از هر پنج شغل یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد شده است و در حال حاضر ٣٢٠ میلیون شغل در حوزه گردشگری در دنیا وجود دارد.

تیموری با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در کشور باید همراه با توسعه پایدار و توزیع متناسب در کل کشور باشد، گفت: برای اولین بار تقویم رویدادهای گردشگری کشور تدوین شده و آبان ماه جشنواره ایل سنگسری در استان سمنان برگزار می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور در رابطه با گردشگری استان سمنان نیز گفت: استان سمنان  در مسیر رشد و توسعه گردشگری قرار دارد و محور توسعه استان گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این همایش با بیان اینکه گردشگری در استان سمنان حرکت های خوبی را آغاز کرده است، گفت: تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد نیاز به مولفه هایی از جمله تغییر نگاه مسیولان و مردم دارد.

«مهدی جمال» با بیان اینکه گردشگری در استان سمنان در حال رشد است، آینده گردشگری استان سمنان را روشن ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه سمنان نیز در این همایش با اشاره به اینکه برای تنوع بخشیدن به رشد اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: هدف دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش، برقراری ارتباط دوسویه دانشگاه و جامعه است.

« مسعود نصیری زرندی» با اشاره به اینکه دانشکده گردشگری دارای ٢۴٠ دانشجوی کارشناسی و ۶٠ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است، افزود: هم اکنون ٢۴ دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندای سمنان نیز در این همایش گفت: صنعت گردشگری مولفه های زیادی از جمله انتقال فرهنگها و ارزشها را به همراه دارد

«حبیب ا... خجسته پور» با بیان اینکه گردشگری، صنعتی با ویژگی‌های خاص است، افزود: رشد گردشگری نیاز به سه مولفه شامل همکاری دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی و مردم دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم باید شیوه‌های رفتار با گردشگر را آموزش ببینند، گفت: استان سمنان در زمینه های گردشگری مذهبی، طبیعی، عرفانی، تاریخی، آیینی و ...دارای قابلیت های بسیاری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندای سمنان با ابراز رضایت برگزاری این همایش در دانشگاه گفت: هیچ کاری نتیجه بخش نخواهد بود مگر در بستر علمی انجام شود.

همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

در پایان این همایش تمبر جنگل ابر به مناسبت ثبت جنگل ابر در فهرست جهانی و پوستر جشنواره ملی ایل سنگسری رونمایی شد.

جشنواره ملی ایل سنگسری از 15 تا 17 آبان ماه در شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان برگزار می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1268430
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.