به گزارش خبرنگار ایرنا، «سوتان سوتکوفسکی» روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی راهنمایان گردشگری ۲۴ پایگاه ثبت جهانی شده کشور که در محل هتل لاله بیستون برگزار شد؛ افزود: این کارگاه های آموزشی با موضوعات متعدد حوزه گردشگری با هدف ارتقاء کیفیت راهنمایان گردشگران سایت های جهانی با حضور اساتید مجرب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به مدت پنج روز با هزینه اتحادیه اروپا برگزار می شود.

وی در ادامه ایران را از نظر فرهنگی  و آثار تاریخی و مناظر زیبای طبیعی بسیار غنی و ارزشمند دانست و گفت: متاسفانه توریست های بین المللی از آثار فرهنگی و تاریخی ایران اطلاعات کمی دارند و یکی از برنامه های اتحادیه اروپا معرفی و محافظت از آثار تاریخی جاده ابریشم و ایران است که به عنوان میراث جهانی به این آثار نگریسته می شود.

او همچنین راهنمایان گردشگری را اولین سفیرانی دانست که با ارتقاء کیفیت راهنمایان گردشگری می توانند به احترام متقابل و گفت و گو بین کشورها تبدیل شوند.

سوتکوفسکی محافظت از آثار تاریخی و فرهنگی را در چارچوب توسعه پایدار مناطق محلی، ملی و منطقه ای دانست و گفت: آثار فرهنگی و تاریخی منشاء ثروت برای جوامع هستند و این ثروت لزوما به معنای اشتغال زایی نیست بلکه یک نیروی قوی هویتی، انسجامی و اجتماعی هر محله است.

وی اظهار داشت: یونسکو در کنار ایران است و با ترویج تعامل معنی دار و ترویج مخاطبان به دنبال ارتقا کیفیت اصول جهانگردی، تورها و آموزش مهارت های گردشگری و رفتارهای راهنمایان گردشگری است.

او در پایان بر نقش آفرینی توسعه پایدار سازمان یونسکو با استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوامع محلی ار نظر آموزش راهنمایان گردشگری تاکید کرد.

توانمند سازی راهنمایان گردشگری در معرفی آثار تاریخی کشور به جهان نقش اساسی دارد 

  مدیرکل دفاتر امور پایگاه های جهانی کشور نیز در این مراسم گفت: در این کارگاه آموزشی توانمندسازی تخصصی راهنمایان گردشگری برای معرفی آثار برجسته کشور به گردشگران جهانی مدنظر است که برای جذب گردشگران می توانند نقش اساسی داشته باشند.

فرهاد عزیزی در ادامه افزود: تاکنون در کشور ۲۴ اثر جهانی ثبت شده که از مزایای متنوع بودن و پراکندگی این آثار در سراسر کشور است که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در پیش روی کشور قرار داده است.

فرهاد عزیزی مدیرکل دفاتر امور پایگاه های جهانی کشور

وی در ادامه بیان داشت: این کارگاه آموزشی در سایت جهانی بیستون به مدت پنج روز با استفاده از اساتید جهانی برگزار می شود، که یکی از اهداف آن ایجاد رونق اقتصادی و توسعه پایدار با استفاده از جذب گردشگران جهانی است.

  راهنماییان گردشگری نقش اساسی در معرفی آثار تاریخی کرمانشاه به کشور و جهان دارند  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه هم یکی از نقایص گردشگری استان را عدم آموزش راهنمایان گردشکری و آشنایی آنان با آثار تاریخی، فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر بخواهیم در همایش جهانی گردشگری ۲۰۲۰ موفق باشیم باید در راستای آموزش راهنمایان گردشگری زیاد کار کنیم.

امید قادری میدرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه 

امید قادری در ادامه با تقدیر از هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: در سال جاری توجه به صنعت گردشگری استان اولویت پیدا کرده که جای تقدیر است و استان ما در زمینه های زیادی پتانسیل جذب گردشگر را دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.