به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: از جمله طرح هایی که با هدف اشتغالزایی در روستاها اجرایی می شود سه مجموعه پیست اسکی ، طرح های گردشگری ، مرغداری و دامداری است.
وی بیان کرد: تلاش بر این است با اقداماتی که در راستای توسعه روستایی انجام می دهیم استان اردبیل به عنوان پایلوت توسعه پایدار روستایی در کشور معرفی گردد.
استاندار اردبیل کمبود منابع آبی را یکی از مهم ترین علل مهاجرت روستاییان استان دانست وگفت: در صورت تامین منابع آبی برای شرب و کشاورزی بسیاری از اهالی روستاها مهاجرت معکوس را شروع خواهند کرد.
بهنامجو ادامه داد : در حال حاضر 65 مجتمع آبرسانی در مناطق روستایی استان تعریف شده که در حال اجرا می باشد.
وی تصریح کرد: با تکمیل این مجتمع های آبرسانی تا سال 1400 حرکت مناسبی در خصوص توسعه روستایی در بخش تامین آب انجام می گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص ایجاد اشتغال و راه اندازی واحدهای تولیدی گفت: فعال کردن واحدهای راکد از جمله مهم ترین اهداف در زمینه ایجاد اشتغال است که با جدیت دنبال می شود.
بهنامجو افزود: در سال گذشته بیش از 135 واحد تولیدی روستایی راکد فعال شد و امسال نیز فعال کردن واحدهای راکد در اولویت اقدامات فرمانداران در شهرستان های استان قرار گرفته است.
وی به اقدامات توسعه ای در شهرستان های شمالی استان اشاره کرد و از آغاز عملیات اجرایی اتصال ریل جمهوری آذربایجان به پارس آباد خبر داد.
استاندار اردبیل گفت: با اتصال این خط آهن ترانزیت خوبی به کشور آذربایجان انجام گرفته و موجب رشد اقتصادی منطقه و رفاه روستاییان این شهرستان می شود.
براساس آمارهای موجود 32 درصد جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان اردبیل در مناطق روستایی زندگی می کنند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.