به گزارش ایرنا ، صادق حسینی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مهر و میراث خلخال افزود: پیش تر این کمیسیون در چهار شهرستان استان تشکیل شده است.
او اظهار داشت: راه اندازی این کمیسیون ها در استان اردبیل بدنبال امضای تفاهم نامه بین وزیر کشور و رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری با هدف تقویت و توسعه پایدار صنایع دستی ، مدیریت بافت های تاریخی و فرهنگی ، ایجاد زیرساخت های گردشگری متناسب با معماری بومی و سنتی آغاز شده است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی مردم نهاد ، سمن ها ، انجمن های میراث فرهنگی و علاقه مندان و دوستداران میراث گرانبهای فرهنگی مناطق مختلف استان برای حفظ و حراست از آثار باستانی و کمک به تقویت صنعت گردشگری ضرورت دارد.
حسینی با بیان اینکه این کمیسیون ها در شهرستان های مختلف استان از جمله مشگین شهر و نمین با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، شهرداری و شورای کار خودرا اغاز کرده ، افزود: برای تقویت زیرساخت های گردشگری، جذب گردشگر، حمایت از صنعتگران صنایع دستی، بهبود عرضه محصولات هنرمندان، حفظ، احیا، مرمت و پاسداشت ابنیه های فرهنگی و تاریخی استان تلاش می شود.
او اظهار داشت: در قالب این کمیسیون اهدافی از جمله ساماندهی و بهره برداری از کاربری های فرهنگی تاریخی ابنیه های تاریخی و همچنین رفع موانع و مشکلات مربوط به ایجاد و احداث تاسیسات گردشگری دنبال می شود.
وی گفت: شناسایی و تقویت هنرمندان صنایع دستی در جهت توسعه ، احیا و اعتلای صنایع دستی فراموش شده در شهرستان های مختلف استان در قالب فعالیت های این کمیسیون مورد تاکید اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل است.
علیرضا شایقی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه گفت: هدف از شکل گیری این کمیسیون تعامل و توجه به مقوله میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه بازارچه ها و عرضه محصولات هنرمندان و جذب گردشگر در هر سه حوزه فعالیت این اداره است.
او به احیا و توسعه صنایع دستی و گردشگری منطقه تاکید کرد و افزود: در این کمیسیون اعضای شورای اسلامی و شهرداران شهرهای خلخال ، کلور و هشجین مشارکت داشته و در پیشبرد اهداف آن یاریگر میراث فرهنگی خواهند بود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.