شهید اعظمی، فرزند عزیز و گوهر، یکم فروردین ۱۳۴۵ در علی آباد کتول گرگان در همسایگی شهرستان شاهرود در خانواده‌ای دیندار و متدین متولد شد و در دامان مادری عفیف رشد یافت.

این شهید بزرگوار، تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد و در حالیکه هنوز محصل بود و کمتر از ۱۶ سال سن داشت، اما دیگر تاب ماندن در شهر را نداشت و دفاع از خاک میهن اسلامی را وظیفه‌ای واجب بر دوش خود می‌دانست به همین دلیل با سماجت و پافشاری توانست به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شود.

این شهید والامقام، از کودکی زیرک و چابک بود و در محفل‌های سیاسی و مذهبی حضور پررنگ داشت و به واسطه بصیرت و دانایی که با شرکت در این محفل‌ها کسب کرده بود، با وجود سن و سال کم، درک بالایی داشت و راهی جبهه برای دفاع از میهن اسلامی در برابر تجاوز بیگانگان شد.

شهید اعظمی اولین بار از طرف سپاه سپاه شاهرود تیپ۱۷علی بن ابی طالب(ع) به جبهه اعزام شد و در بخش‌های مختلف مانند بخش تخریب‌چی پا به پای دیگر رزمندگان مردانه و شجاعانه در دفاع از خاک وطن ایفای نقش کرد.

این شهید جلیل القدر، پس از بارها اعزام به جبهه و حدود هشت ماه و ۱۰ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، سرانجام در سی ویکم تیر۱۳۶۱ در عملیات رمضان در خاک عراق به همراه دیگر دوستانش شهید شد.

وی در وصیت نامه خود آورده است: پروردگارا، تو خود می‌دانی که ما چقدر مشتاق شهادتیم و نیز می‌دانی که هدف ما شهادت نیست بلکه پیروزی در راه توست.

شهید اعظمی در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است: اگر شهید نشدیم، در هر حال پیروزی با ما است، چون تو فرموده‌ای: اِن الله یدافِع عَن الذین آمَنُوا» خداوندا، چه دلیلی بهتر و چه منطقی قاطع‌تر برای جهاد ما که فرموده‌ای:‌ «وَ جاهدوا فی الله حق جهاده» پروردگارا، اینک تو را شاهد می‌گیریم که آگاهانه به مشهد خویش می‌روم برای جهاد در راه تو و در راه دفاع از خاک وطن.

 پیکر مطهر  شهید اعظمی پس از ۱۰ سال در عملیات تفحصی ۱۳۷۳ شناسایی و به خاک وطن بازگشت و در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.