به گزارش ایرنا، شهید آقایی فرزند صفرعلی و فاطمه صغرا در بیست و هفتم بهمن 1343، در شهرستان شاهرود، در خانواده ای معتقد و پای بند به احکام اسلامی چشم به جهان گشود.
این شهید والامقام در کارهای فرهنگی و اجتماعی مسجد حضور پررنگ داشت و هیچ گاه نماز اول وقت را ترک نمی کرد.
شهید آقایی اولین بار برای ادای دین خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از خاک وطن در اوایل سال 1363 به عنوان پاسدار از طرف سپاه شاهرود، تیپ 21گردان کربلا رهسپار جبهه های جنگ شد.
این شهید جلیل القدر پس از 15 ماه و 14 روز حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل سرانجام در دوازدهم شهریور سال 1364 در عملیات پدافندی، در جزیره مجنون ، بر اثر اصابت ترکش به سرش به جایگاه رفیع شهادت نائل گشت.
پیکر مطهر شهید آقایی پس از تشییع در گلزار شهدای روستای میقان شاهرود محل زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهید آقایی یکی از شهیدان استان سمنان در دفاع مقدس، در وصیت نامه خود خطاب به جوانان و نوجوانان گفته است: دشمنان همواره به دنیال نفوذ در کشور و رسیدن به اهداف پلید خود هستند و پیروی از رهبری پاسخ دشمن شکن و راهکار مقابله با توطئه های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هم چنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.