به گزارش ایرنا، شهید رستمیان فرزند گل محمد در اول خرداد ماه سال 1340 در روستای تویه از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد و در خانواده ای مومن و متدین رشد یافت و آموزه های دینی را فراگرفت.
این شهید والامقام تحصیلات ابتدایی را در مدرسه صائب روستای تویه و راهنمایی را در روستای دیگر گذراند و در سال 1359 از دبیرستان دکترعلی شریعتی دامغان دیپلم اقتصاد اجتماعی گرفت و پس از مدتی به خدمت مقدس سربازی رفت.
شهید رستمیان دوره آموزشی را در بیرجند گذراند و سپس در اصفهان در گروه 55 توپخانه به خدمت ادامه داد و در مدت 2 سال خدمت سربازی بیشتر دو4ره خدمتش را در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.
وی بعد از پایان خدمت سربازی به روستای خود برگشت و همواره سعی داشت به مردم محروم کمک کند و برای تحقق این هدف خود در سال 1362 در روستای دشتبو برای سواد آموزی به مردم روستا، مشغول خدمت معلمی شد.
شهید رستمیان مسئول گروه عمران انجمن اسلامی و عضو فعال بسیج روستای تویه بود و برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی هر سال در ماه محرم تعزیه بازی می کرد.
این شهید بزرگوار، لازمه انسان شدن را ارتباط با معبود یکتا می دانست و برهمین اساس همیشه به مسجد می رفت و با کلمات پربار و جملات دلنشین امیرالمومنین(ع) در دعای کمیل با خداوند به راز و نیاز می پرداخت.
وی دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر متجاوزان را یک وظیفه بر دوش خود می دانست به همین دلیل در طرح «لبیک یا خمینی» ثبت نام کرد و پس از شرکت در مانور آزادی قدس، داوطلبانه برای خدمت، جانشین پشتیبانی و تدارکات گردان شد و برای شرکت در عملیات خیبر راهی جبهه های جنوب کشور شد.
شهید رستمیان پس از 12 ماه و 23 روز حضور در جبهه های نبرد با دشمنان، سرانجام در هفدهم اسفند 1362 در جزیره مجنون در اثر اصابت خمپاره به سر و صورتش به جمع شهیدان پیوست.
شهید رستمیان در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر پیروی از رهنمودهای رهبری، گفته است: انجمن اسلامی برای تزکیه نفس خواهران و برادران مسلمان بیش از پیش تلاش کنند و مراقب باشند در این راه خدای نکرده دچار کج روی یا ضعف نشوند.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای روستای تویه دامغان به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هم چنین الگوسازی برای این نسل، ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.