شهید اعرابی، سومین فرزند رضا و ربابه، بیست و هفتم خرداد ۱۳۴۶ در روستای دلازیان از توابع شهرستان سمنان  در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

این شهید گران‌قدر شخصیتی آرام داشت و بیشتر وقتش را کتاب می‌خواند و هیچ‌گاه از خواندن نماز اول وقت غافل نمی‌شد.

این شهید والامقام دوازده سیزده ساله بود که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد  و در نشست‌های سیاسی حضور پرشور داشت و دلش برای انقلاب می‌تپید.

شهید اعرابی ، به درس خواندن به قدری علاقه زیادی داشت و تا سوم متوسطه درس خواندن را ادامه داد، اما با شروع جنگ تحمیلی دیگر تاب ماندن در آرامش را نداشت به یاری همرزمانش در جبهه شتافت.

این شهید بزرگوار هنوز به سن قانونی برای اعزام نرسیده بود که می‌خواست راهی جبهه شود به همین دلیل سپاه مخالفت می‌کرد و در نهایت او عضو بسیج شد و بالاخره سپاه مسؤولیت پیک گردان را به او داد و به جبهه رفت.

این شهید جلیل القدر، اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه سپاه سمنان لشکر۱۷ گردان حضرت رسول(ص) به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و و در مسئولیت‌های مختلف در دفاع از خاک میهن اسلامی ایفای نقش کرد.

شهید اعرابی پس از ۱۷ماه و ۲۷ روز رشادت و دفاع جانانه  از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان، سرانجام در بیست و دوم اسفند ۱۳۶۳ در عملیات غرورآفرین بدر در منطقه  اروند شرق دجله در اثر اصابت ترکش به مقام بلند شهادت نائل گشت.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در امامزاده یحیی(ع) در سمنان به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.