ابراهیم الدِیلَمی شامگاه دوشنبه در اجلاس مجاهدان در غربت که به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد افزود: مردم یمن از پنج سال‌گذشته نبردی قهرمانانه بر دشمن داشتند که بدون شک نبرد و پایداری بی نظیری بود. 

وی ادامه داد: یمن در جنگ تحمیلی خود، در برابر دشمنان صهیونیستی، آمریکایی و برخی کشورهای منطقه ایستادگی کرد.

الدیلمی اظهار داشت: یمن در سال‌های اخیر در محاصره و جنگ بود اما یمنی ها هر آنچه داشتند برای الگوسازی کشورهای عربی، اسلامی و مستضعفان جهان به نمایش گذاشتند.

وی افزود: یمن جنگید و ایستادگی کرد تا نشان دهد، اسلام دین عزت، کرامت و وحدت است نه دین خشوع و پیروی از ظالمان منطقه که همه دنیا این را فهمیدند. 

الدیلمی بیان داشت: مردم یمن به گونه ای می‌جنگند که معتقدند این جنگ در برابر ظالمان، آزمایش الهی است. 

وی اضافه کرد: یمن در کنار ایستادگی،همواره کوشیده است تا الگویی برای صلح و راه های مسالمت آمیز در سایه حفظ کرامت مردم یمن باشد. 

سفیر یمن در ایران گفت: ایران همواره پشتیبان معنوی ما بوده است و هرگز ما را تنها نگذاشته است و ما نیز تلاش کردیم که در برابر تجاوز، از خود دفاع کرده و ایستادگی کنیم. 

چهارمین اجلاس بزرگ مجاهدان در غربت با محوریت تجلیل از مجاهدت رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی با حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند وفرهیخته از ۳۸ کشور جهان هم چنین خانواده های شاهد از کشور لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین در دانشگاه دامغان در حال برگزاری است. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده شیخ زکزاکی و خانواده شهدا وجانبازان محورمقاومت اسلامی در این اجلاسیه حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.