آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم افزود:‌ طبق بیان و صراحت اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه، هیچگونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد  و وسوسه های مذاکرات اخیر سران کشورهای غربی فتنه جدید آنهاست.

وی ادامه داد: تلاش های سران سه کشور اروپایی طرف برجام برای ملاقات سران ایران با ترامپ صرفا جنبه تبلیغاتی برای رای آوردن مجدد ترامپ در انتخابات پیش روی این کشور است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به سازمان ملل متحد و سخنرانی وی در مجمع عمومی این سازمان ملل گفت: انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی از دوران قبل و بعد از انقلاب همواره در صدد آسیبرسانی به ملت ایران بوده‌اند.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام در وضعیت امروزی بساط دشمنی خود را به سمت جبهه یمن تغییر داده اند، با چنین دشمنی نمی‌توان هرگز پای میز مذاکره نشسته و با آنها به توافق رسید.

امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ تابلوهای تبلیغاتی ورودیهای قم به هیچ عنوان شایسته و زیبنده شهر قم نبوده و باید متناسب با فرهنگ مذهبی قم اصلاح شود.
وی با اشاره به حذف نام شهدا از برخی معابر شهر تهران بیان کرد: نام شهدا باید همواره مورد تکریم و احترام قرار بگیرد.
وی بیان کرد: پوشش و حجاب ظاهری برخی افراد نیز شایسته قم نبوده و باید نسبت به حفظ چهره معنوی قم حساس بود.

آیت الله سعیدی درادامه با اشاره به اهمیت مساله معنویت و خانواده تاکید کرد: درآیات قرآن کریم و راویات اسلامی نسبت به توجه به مبحث معنویت و اخلاق تاکید شده است.
وی گفت: دربیانیه گام دوم انقلاب نیز توجه بسیاری بر اصل معنویت شده است، یکی از برجستگیهای اصلی رزمندگان دفاع مقدس، معنویت و اخلاق مداری بود.
وی گفت:‌دشمنان و بدخواهان اسلام، با تحریک رژیم بعث عراق، دو کشور دوست و همسایه را درگیر جنگ کرد و بخش مهمی از نیروهای انسانی دو کشور در این جنگ ناخواسته از بین رفت.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به کاربردهای تقوای الهی بیان کرد: سعادت و عاقبت به خیری هر انسانی در گرو اهمیت و عمل به تقوای الهی است.
وی اضافه کرد: قلب هر انسانی در بین ۲ جاذبه عقل و شهوت در تلاطم است، اگر هوا وهوس بر قلب انسان پرده بیندازد، درک معارف برای آدمی دشوار می‌شود.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.