علی اصغر مجد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مسلمانان با وحدت می‌توانند به اهداف والای خود دست پیدا کنند که برگزاری این اجلاسیه نیز راهی برای بیان فریاد مردم فلسطین، یمن، نیجریه، میانمار، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی به جهانیان است.
وی ادامه داد: شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین به عنوان یک شخصیت کلیدی در خیزش بحرین و از بنیان‌گذاران جمعیت بیداری اسلامی این کشور است که حضور او در این اجلاسیه، به اهمیت آن می‌افزاید.
مجد اظهار داشت: مدیر عامل پست جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مهمانان ویژه این اجلاسیه است که به منظور رونمایی از تمبر شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در اجلاسیه حضور پیدا می‌کند. 
وی خاطر نشان کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده شیخ زکزاکی و سفیر یمن نیز از دیگر مهمانان ویژه این اجلاسیه هستند. 
مجد اضافه کرد: اجلاسیه مجاهدان در غربت، همایشی بین المللی و گسترده است که جهان اسلام برآیندهای آن را رصد می‌کند. 
وی افزود: باتوجه به برگزاری این اجلاسیه به نام شهدای مقاومت، از هشت نفر از رزمندگان مقاومت نیز در این مراسم تجلیل می‌شود. 
به گفته مجد، چهارمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با پیام صادرشده از سوی آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه آغاز می‌شود. 
فرماندار دامغان تصریح کرد: پیش از آغاز این اجلاسیه بزرگ، گام دوم مجتمع فولاد کویر دامغان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بهره‌برداری می شود. 
چهارمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، عصر دوشنبه ۶ آبان ۹۸، در شب شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.
این اجلاسیه با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده های شهدا وایثارگران در غربت ومقاومت اسلامی با حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور جهان و هم چنین خانواده های شاهد از کشور لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین و همچنین رهبران جبهه‌های مقاومت از کشورهای یمن،نیجریه، میانمار و کشمیر، در دانشگاه دامغان برگزار می شود. 
خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و خانواده شهدا وجانبازان محورمقاومت اسلامی در این اجلاسیه حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.