غیورمردان نیروهای مسلح استان سمنان شامل نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران با اقتدار و انسجام همدل و هم‌نوا با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در تمام شهرستان‌های استان، در روز رحلت جانگداز پیامبر خدا (ص) و نوه بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) عزاداری کردند.

دسته‌های عزاداری نیروهای مسلح در شهر سمنان از معراج شهدا در میدان سعدی که قلبش مملو از خاطرات تلخ و شیرین‌ مردم دیاردارالمرحمه در اعزام رزمندگان است، شروع شد.
دسته‌های عزاداری نیروهای مسلح با حضور اقشار مختلف جامعه از فقیر و غنی، کهنسال، خردسال و جوان، حال و هوای ویژه ای داشت، همه با هم یک صدا نوای نوحه را زمزمه می ‌کردند.
مسیر عزادارای حال و هوایی نینوایی داشت، نظامی و غیرنظامی خالی از معنا بود، همه با هم در کنار یکدیگر در ردیف‌های منظم در ماتم این روز سنگین می‌گریستند.
گوشه‌ای از مسیر عزاداری لقمه‌های نان نذری در بین کودکان توزیع می‌شد و کودکان با سربندهای رنگارنگ مزین به نام ائمه اطهار(ع) چنان با خلوص نیت و معصومانه عزاداری می‌کردند که این صحنه‌ها خود کربلایی بود در شهر.
در لابه‌لای دسته‌های عزادارا نیروهای مسلح در شهر سمنان تصاویری از شهدا و مقام معظم‌رهبری به چشم می‌خورد تا عزاداران عشق و ارادت خود را در این صحنه به اثبات برسانند. 
عزاداران تا انتهای مسیر عزاداری در سمنان به گلزارشهدای امامزاده یحیی(ع) رفتند و فضایی در گلزا شهدا حاکم شد که هیچ‌کس یارای مقابله با بغضش را نداشت و بی اختیار اشک از چشمانشان جاری می‌شد.
گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان مزین به پیکر پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است و هر یک از عزاداران با توسل به یکی از شهدا دردمندانه و دلشکسته از غم سنگین ۲۸ صفر زیارت رسول اکرم(ص) را می‌خواندند.
برپایی دسته‌های عزاداری نیروهای مسلح بخشی از آیین مردم دیار دارالمرحمه در ماتم ۲۸ صفر است، مردم ولایت‌مدار استان سمنان در جای جای این استان با برگزاری آئین‌های مختلف مانند برپایی هیات عزاداری و سینه‌زنی در مسجدهای شهر، شب‌زنده‌داری و پختن حلیم و دسته‌روی این روز غمبار را گرامی می‌دارند. 

۲۸ماه صفر سالروز رحلت سید انبیاء و برترین آفریده خدا محمد مصطفی (ص)، وجود مقدسی که خداوند متعال تمام جهان را به یمن او و عترت پاکش آفرید و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) است.

خواندن زیارت حضرت محمد (ص)، غسل، روزه، دادن صدقه و دعا در حق خود و دیگران در ۲۸ صفر سفارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.