ایرج کارخایی روز پنجشنبه در نشست خبری در آستانه هفته پدافند غیرعامل در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری سمنان افزود: یکسال گذشته چندین مقاله و طرح پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ارتباط با اهمیت پدافند غیرعامل با همکاری دانشگاه‌های استان تدوین و منتشر شد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی با توجه به رویکردهای علمی برای مهار و مقابله با تهدیدهای سایبری و پدافند غیرعامل در دستور کار است و تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با دانشگاه‌های سمنان برای تدوین طرح‌های پژوهشی در سال جاری به امضاء رسید.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: ضمانت اجرای آیین‌نامه‌های پدافند غیرعامل در گرو بازنگری قوانین است و مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت برای رفع نواقص قانونی در این بخش اقدام کند.

کارخایی تصریح کرد: امسال پدافند غیرعامل در کارگروه زیربنایی استان سمنان عضو شد و برای تصویب و ساخت طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف از دیدگاه‌های کارشناسان و صاحبنظران این اداره کل استفاده می‌شود.

برنامه‌ریزی برای اجرای ۵۰ رزمایش پدافند غیرعامل
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل برای افزایش شناخت مردم از بخش‌های مختلف این اصول دفاعی با همکاری اصحاب رسانه در دست اقدام است.

کارخایی اضافه کرد: امروز تهدیدهای دشمن از بخش عامل و نظامی به رویکردهای علمی و فناورانه تغییر ماهیت داده است و با اتخاذ راهبردهای پژوهشی برای مقابله با هرگونه تهدید اقدام شود.

وی ادامه داد: در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل ۳۵۰ عنوان برنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در بخش‌های استانی و شهرستانی اجرا می‌شود و برگزاری رزمایش و صحبگاه مشترک پدافند غیرعامل با حضور مسئولان استانی و کشور در یکی از مدارس سمنان در هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

کارخایی گفت: ۵۰ رزمایش در ارتباط با پدافند غیرعامل در استان سمنان امسال اجرا می‌شود و گفتمان‌سازی این مهم در بین اقشار مردم بر اساس شاخص‌های آموزشی، رزمایشی، همایش و فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: مهم‌ترین تهدید پدافند غیرعامل در استان با توجه به استقرار سمنان در چهارراه ارتباطی غرب به شرق و شمال به جنوب کشور و واردات و صادرات کالا و مهاجرت پرندگان از نوع تهدید زیستی است.

هشتم آبان ۱۳۸۲ سال‌روز فرمان رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با تشکیل پدافند غیرعامل در کشور است و در تقویم جمهوری اسلامی هشتم تا ۱۴ آبان هفته پدافندغیرعامل نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» تعیین شده است.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.