عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل مأیوسی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران، همین دستاوردها و اقدامات شاخص جهاددانشگاهی است.

ابوالفضل حسن بیگی در آستانه فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، افزود: یکی از نهادهایی که در 4 دهه عمر انقلاب اسلامی ایران در کشور خوش درخشیده است و به دستاوردهای بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دست پیدا کرده است، نهاد انقلابی جهاددانشگاهی است.

وی علت این موفقیت و درخشش را بها دادن به جوانان، نخبگان، دانشمندان و پژوهشگران جوان عنوان کرد و ادامه داد: لازم است تا قوای سه گانه، دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه از این نهاد علمی و پژوهشی حمایت کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه جایگاه علمی و تحقیقاتی و پژوهشی کشور باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش جهادی نهاد علمی، دانش بنیان و پژوهشی جهاددانشگاهی، طی 4 دهه گذشته از انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از خلاء های علمی و تحقیقاتی کشور پُر شده است، حتی زمانی که در شرایط سخت تحریم بوده و هستیم، شاهدیم که جهاددانشگاهی در بسیاری از امور با کمک دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر تحقیقات گسترده ای را انجام داده است.

حسن بیگی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که دستگاه های جوانی مانند جهاددانشگاهی به جوانان دارای ابتکار و توانایی زیاد مراجعه می کنند، گفت: تقویت روحیه جهادی و توقیت روحیه ما می توانیم در جوانان، یکی از ویژگی های بارز جهاددانشگاهی است که معظم له بارها و بارها به آن تأکید کرده اند، جهاددانشگاهی برای تولید علم به سراغ این جوانان نخبه رفته است و در این زمینه اقدامات خوبی نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی امروز امید بزرگی برای نیروهای داخل نظام است که در تولید نیازمندی های آنها، کمک می کند، و همچنین جهاددانشگاهی، امروز یک موتور محرک در حوزه علم و تحقیقات کشور برای جوانان است که با انگیزه بیشتر پا به عرصه بگذارند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.