به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا خاتمی پنجشنبه شب در جمع جوانان اصلاح طلب یزد افزود: قانون اساسی میثاق ملی و دارای ظرفیت های خوبی است که باید همه به اجرای دقیق آن توجه داشته باشیم .
وی ادامه داد: قانون اساسی یک معیار و شاخص راهبردی در جامعه اسلامی است که تمام وظایف و چارچوب عمل ها در آن پیش بینی شده و عمل به آن موجب توسعه کشور و موفقیت است.
این فعال سیاسی ادامه داد: تمام نحله ها ، افکار و اندیشه ها در راستای قانون اساسی می توانند به فعالیت های مختلف خود ادامه دهند و انجام دقیق مسائل مشکلی برای کسی ایجاد نمی کند.
خاتمی بیان داشت: در قانون اساسی نهادهای مختلفی دیده شده که باید تمام احزاب و گروه ها با هر نوع گرایشی حرمت ها را حفظ و دقیق رعایت کنند.
وی تصریح کرد: فصل سوم قانون اساسی در خصوص حقوق مردم تعریف شده بنابراین باید همواره این اصل مهم محور کارها و تصمیمات قرار گیرد و همه نهادها باید در قبال آن پاسخگو باشند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اجرای دقیق قانون اساسی راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات در ابعاد مختلف است و همه باید در هر موقعیتی در قبال آن نقد پذیر باشند.
خاتمی گفت: بر اساس قانون اساسی همه نهادها از صدر تا ذیل باید به مردم و جامعه خود پاسخگو باشند و هیچ نهادی نامحدود نیست و نقد سازنده و قانونی شامل همگان است.
این فعال سیاسی اظهار داشت: همواره باید در کشور باب مذاکره و گفت و گو میان نخبگان و افراد با سلایق مختلف باز باشد که در قالب آن می توان با همکاری برای اهداف کشور فعالیت داشت.
خاتمی افزود: جامعه مدنی همان جامعه ای است که در آن تکثر وجود دارد و باب گفت و گو ، آزادی ، مذاکره ، امنیت و همکاری قانونی میان افراد و گروه ها وجود دارد و همه به وظایف خود عمل می کنند.
وی تصریح کرد: تنها راه حل برون رفت از مشکلات و اجرایی شدن دقیق قانون اساسی در جامعه ما گفت و گو است تا جامعه را به پیش ببریم و جامعه مدنی طبق قانون اجرایی شود.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.