عضو فراکسیون روحانیت اظهار داشت: استانداران و فرمانداران اجازه لغو مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در استان‌ها ندهند.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شیوه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را تعامل در برابر معضلات فرهنگی عنوان و از استانداران و فرمانداران درخواست کرد که با اقتدار بیشتری در برابر لغو مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایستادگی کنند.

احمد مازنی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل در حوزه فرهنگی کشور فقدان اقتدار لازم برای اجرای قوانین، مقررات و برنامه‌های دارای مجوز است، گفت: این مسئله هم به تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه کتاب، سینما، تئاتر، کنسرت و سایر حوزه‌های فرهنگی مربوط می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای سوال دارد که چطور برنامه‌های دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که از ضمانت اجرایی حکومتی برخوردارند و مورد تأیید مجلس و دولت هستند، با دخالت نهادهایی که هیچ مسئولیتی در زمینه فرهنگ ندارند، تعطیل می‌شود.

وی افزود: واکنش وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این مسئله این بود که سعی دارد با تعامل با سایر نهادهای فرهنگی و آشتی فرهنگی بتواند این مسئله را حل کند.

عضو فراکسیون روحانیت با انتقاد از اینکه عمده لغو مجوزهای حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و نظارتی هم روی آن‌های نیست، گفت: متأسفانه برخی استان‌‎ها در حوزه فرهنگ خودمختار عمل می‌کنند و این نوعی بی‌قانونی است.

مازنی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، وزارت کشور به عنوان دستگاهی که بعد اجرایی حاکمیت را مدیریت می‌کند و استانداران نمایندگان کل حاکمیت در حوزه اجرا در استان‌ها هستند باید با اقتدار در حوزه اجرا وارد شود و استانداران و فرمانداران اجازه لغو مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در استان‌ها ندهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جریان بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم وزیر کشور قول داد که استانداران و فرمانداران در دولت دوازدهم با قاطعیت و اقتدار بیشتری عمل کنند که بی قانونی‌های گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723231
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.