مهدی یحیایی روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: نیمه نخست امسال ۵۵۶ مورد از شکایت‌ها در سامانه ثبت شکایت های مردمی در ارتباط با گرانفروشی و تقلب بود و با بازرسی‌های انجام شده ۱۰۰ درصد گزارش‌های رسیده قابل پیگیری تشخیص داده شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: از مجموع شکایت‌ها از تخلف‌های اصناف در استان سمنان ۹۶۳ مورد به صورت تلفنی، ۳۳ مورد به صورت حضوری و بقیه به صورت کتبی ارسال شد.

یحیایی تصریح کرد: یک‌هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در ارتباط با کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌ها و نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه در ۶ ماه گذشته در سمنان ارایه شد که یک‌هزار و ۱۷۲ مورد مربوط به بخش کالا و بقیه مربوط به خدمات بود.

یحیایی ادامه داد: از مجموع این شکایت‌های دریافتی ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد و به منظور بررسی و مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مردم شکایت و گزارش‌های خود را از گران‌فروشی، کم‌فروشی ،درج نشدن قیمت ، صادرنشدن صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

در این نشست تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در ارتباط با نحوه افزایش یا کاهش قیمت اقلام غذایی و راه‌اندازی نمایشگاه شب یلدا بحث و تبادل نظر کردند.

در استان سمنان دست کم ۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.