علی غلامحسین نیا سماکوش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با نزدیک شدن به اربعین امام حسین(ع) تعداد ثبت‌نام کنندگان تبعه افغانستان در سامانه سماح برای شرکت در راهیپمایی حسینی افزایش می‌یابد.

براساس آخرین آمار ۲۸ هزار و ۱۸۶ نفر از استان سمنان با نام‌نویسی در سامانه سماح در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان ابراز داشت: اتباع افغان مقیم استان سمنان در راهپیمایی حسینی در کربلا موکب ندارند، اما در مسیر زائران امام رضا(ع) پذیرای زائران هستند.

سماکوش تصریح کرد: موکب حضرت زهرا (س) با تمام امکانات مورد نیز و وسایل پذیرایی در  نزدیکی پلیس راه سمنان توسط یک خیر ایرانی برپا شده و اتباع افغان مقیم سمنان نیروی انسانی آن را تشکیل داده و به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: استان سمنان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی که از کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان قصد عزیمت به کشور عراق را دارند یک مترجم مسلط به ۲ زبان انگلیسی و عراقی در موکب حضرت زهرا(س) مستقر کرده است.

مدیر کل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: در این روزها استان سمنان مسیر عبوری زائران عراقی است که به قصد زیارت امام رضا(ع) وارد کشور شدند و موکب حضرت زهرا(س) به این زائران نیز خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به قرارگیری استان سمنان در مسیر عبور زائرانی که از افغانستان به سمت عراق می‌روند، گفت:روادید اتباعی که از کشورهای پاکستان و افغانستان به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از خاک ایران عبور می‌کنند مهلت یک ماه دارد و ظرف مدت یک ماه باید به کشور خود بازگردند در غیر اینصورت با آنها برخورد قانونی می‌شود.

پیاده‌روی اربعین رویدادی میلیونی و یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان جهان تشیع است. این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.

حضور مردم در پیاده‌روی اربعین از روزهای پس از عاشورای حسینی آغاز شده و در حوالی اربعین امسال (۲۷ مهر) به اوج خود می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.