مسعود نصیری زرندی روز سه‌شنبه در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال استان سمنان همزمان با هفته گردشگری در تالار دانش دانشگاه سمنان افزود: نیروی انسانی و مدیریت منایع انسانی نقشی مهم در توسعه گردشگری دارد که این راهبرد از طریق دانشگاه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: گردشگری پایه استوار اقتصاد و صنعتی پویاست که دارای ارزش افزوده بالا به صورت مستقیم و غیر مستقیم است و استفاده از این ظرفیت درآمدزا نیازمند آموزش نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته تمام توان و نیرو را برای جذب گردشگر در بازار رقابتی به کار می‌برند که نشان از اهمیت گردشگری است، یادآور شد: یکی از دلایل توجه به صنعت گردشگری تاثیر آن بر درآمد ملی است، چراکه رونق این صنعت موجب فعال شدن سایر بخش های اقتصادی می‌شود.

نصیری با اشاره به بیکاری به عنوان معضل کشورهای در حال توسعه، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری به دلیل خدمات محور بودن از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخورددار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان با تاسیس دانشکده گردشگری در سال ۱۳۸۶ برای توسعه منابع انسانی این حوزه گام برداشته و از ظرفیت‌های استان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه سمنان  بیان کرد: دانشکده گردشگری در مقاطع کارشناسی ۲۴۰ دانشجو در رشته‌هایی مانند مدیریت جهانگردی و گردشگری و  و در مقطع کارشناسی ارشد ۶۰ دانشجو در رشته‌هایی مانند مدیریت توسعه و بازایابی جهانگردی و طبیعت گردی دارد.

ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور شرکت در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال استان سمنان همزمان با هفته گردشگری در تالار دانش دانشگاه سمنان سفر کرد.

پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است. شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ برگزیده «گردشگری و اشتغال؛ آینده‌ای بهتر برای همه» است. برنامه های هفته گردشگری امسال در ایران نیز با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» از پنجم مهرماه آغاز شده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.