همزمان با نواخته شدن زنگ گردشگری، برنامه های ویژه هفته گردشگری به صورت رسمی در دامغان آغاز شد.
 برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با صنعت گردشگری با هدف اشاعه فرهنگ گردشگری در دانش آموزان از جمله برنامه های این روز در مدرسه گوهرشاد بود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی دامغان، تجلیل از مربیان برتر صنایع دستی آموزشگاه، سخنرانی مسوولان در خصوص تاریخ و فرهنگ شهرستان و شناساندن ظرفیت های گردشگری دامغان به دانش آموزان از دیگر برنامه های این روز بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان در این مراسم در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: گردشگری، از جمله صنعت های مهم در حوزه اقتصادی و فرهنگی کشور و نیازمند توجه ویژه است.
مهدی قاسمی ادامه داد: هفته گردشگری، فرصتی طلایی برای معرفی ظرفیت های این بخش به سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا بتوان با استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه این امر مهم گام برداشت.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان دامغان با قدمت و تاریخ کهن خود، سرچشمه تمدن هفت هزار ساله است که با استفاده از این ظرفیت، می توان دامغان را در افق گردشگری به جهانیان معرفی کرد.
قاسمی اضافه کرد: امروز توجه و توسعه گردشگری در بسیاری از کشورها، عاملی برای گردشگر پذیری و رونق اقتصادی شده است.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: با رونق خانه های بوم گردی، شهرستان دامغان توانسته است تا حد زیادی از ظرفیت خود بهره برداری کرده و برای رونق گردشگری گام بردارد که می توان افق روشنی را برای شهرستان پیش رو داشت.
 شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۲۶ اثر ثبت ملی شده اند.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.