علی اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در سالن اجتماعات این اتاق افزود: قوانین حمایت از تولید باید قابلیت اجرا داشته باشد، به طوری که این رویکردهای قانونی خلاصه و مفید به دور از هرگونه تفسیرهای نامتعارف باشد.

وی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون تجارت یک‌طرفه در مجلس شورای اسلامی بررسی شد به طوری که فرایند تصویب قانون تجارت در ۲ دقیقه در کمیسیون مطرح و وارد صحن علنی مجلس شد و در کمتر از چند روز ۳۲۲ ماده آن به تصویب رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این قانون ۹۰ کلمه متعارف دارد به صورتی که عرف نظر قاضی است و در نتیجه قاضی‌محوری در این قانون گسترش یافت ،درحالی ‌که نهاد قضایی کشور ظرفیت لازم برای افزایش این اختیارها را ندارند.

جمعه‌ای خاطر نشان کرد: آسیب‌شناسی لایحه قانون تجارت مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط اتاق بازرگانی تهیه و تدوین ‌شده است و پیشنهاد می‌شود مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر ایرادهای این لایحه را به‌سرعت رفع کند.

وی تصریح کرد: در شرایط پیش رو که تحریم‌ها به ‌صورت ناعادلانه به کشور تحمیل‌شده، قوانین حاضر پاسخگویی لازم را ندارد و تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای تدوین قوانین جدید بسیار ضروری است، رهبر معظم انقلاب به این مهم توجه لازم را دارند و اختیارهای لازم را به سران سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی تفویض کردند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.