به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دربانیان ادامه داد: تشکل‌ها توسط سازمان‌های و دوایر دولتی ایجاد می‌شود و در مدت‌زمان فعالیت هیچ‌گونه حمایت و ساماندهی از سوی نهادی دولتی صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: طبق قانون بهبود محیط کسب تأسیس و ساماندهی تشکل‌ها به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تفویض اختیار شده است.

دربانیان ادامه داد: اگر در تأسیس تشکل‌های همسو اقدام درستی انجام ندهیم تشکل‌ها به سرنوشت شرکت‌های تعاونی دچار خواهند شد که بدون برنامه مجوز گرفته و فاقد کارایی لازم هستند.

وی در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در حال حاضر تأمین منابع سرمایه در گردش را در دستور کاردارند درحالی‌که تأمین سرمایه ثابت، نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات یک ضرورت است که موردتوجه اعضای کارگروه رفع موانع تولید قرار نگرفته است.

 عضو هیات رئیسه اتاق سمنان تصریح کرد: تسهیلات سرمایه در گردش واحدها با توجه به شرایط پیش رو آن‌قدر محدود است که فعال اقتصادی تنها می‌تواند نیازهای اندک تولید را رفع و پس از مدتی مجدد به مشکلات عدیده‌ای شامل پرداخت سود 20 درصدی همراه با سود جرائم و دیرکرد مواجه می‌شود

وی از تصمیم گیران و مجریان دولتی خواست قوانینی را تدوین و اجرا نمایند که باسیاست‌های رونق تولید همخوانی داشته باشد در غیر این صورت اجرای قوانین فعلی مخاطرات زیادی برای تولیدکننده خواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1262613
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.