منوچهر فخری روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران در سالن مدیریت بحران استانداری با اشاره به وقوع سیل و رانش زمین در مناطق مختلف سمنان در ابتدای امسال، افزود: بحث وقوع سیل با توجه به اطلاعات هواشناسی قابل پیش بینی است، بنابراین دستگاه های اجرایی متولی تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را آماده کنند.

وی به سه بخش قبل، حین و بعد مدیریت بحران اشاره و بیان کرد: بخش اول مهمترین و اولویت دارترین بخش در بحران است که بیانگر ضرورت آموزش، آگاهی و آماده‌سازی مردم برای رویارویی با سوانح طبیعی را نشان می دهد.

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: سیل و خسارت و تلخی های برجا مانده ناشی از آن در ابتدای امسال در این استان نشان داد که علاوه بر تقویت زمینه های مدیریت بحران، در شرایط عادی باید به دنبال راهکارهای پیشگیرانه و علمی بود.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل کردن بلایای طبیعی به فرصت، ابرازداشت: همین بارش ها سبب رونق کشاورزی و افزایش تولید محصولات در این بخش شد.

فخری اضافه کرد: در هنگام وقوع هر گونه رویداد طبیعی غیرمنتظره هماهنگی دستگاه های مرتبط به منظور خدمت رسانی هر چه مطلوب تر الزاماتی است که باید مورد توجه مدیران و فرمانداران باشد.

وی تاکید کرد: هیچ گونه  قصور از سوی دستگاه های خدمت رسان در زمان حوادث غیرمترقبه بخشودنی نیست و با آن برخورد می شود.

فخری با بیان اینکه به همه مسوولان دستگاه های مرتبط برای پیشگیری از هرگونه بحران هشدار داده شده، اضافه کرد: مدیران دستگاه ها باید بدانند بخش خصوصی چه امکاناتی در حوزه کاری خود دارد تا در هنگام لزوم از آن ها بهره گیرند.

وی، بر بسنده نکردن مسوولان اجرایی تنها به مکاتبه برای تحقق اهداف مدیریت بحران تاکید کرد و  یادآور شد: زهکشی رواناب ها با هدف جلوگیری از خسارت های ناشی از ایجاد سیلاب و ورود آن به مناطق مسکونی در دستور کار شرکت آب منطقه ای این استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به هزینه ناچیز بیمه یک شهر یا روستا، تاکید کرد: شهرداری های این استان از طریق بیمه حوادث بی نام از هرگونه عواقب ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی خود را مصون کنند چرا که در هرمکانی اتفاقی رخ دهد وظیفه پاسخگویی برعهده آن ها است.

در شورای مدیریت بحران استان سمنان موضوعاتی مانند بررسی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و ایجادآمادگی برای مقابله با سیلاب های احتمالی، هماهنگی اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه در برابر ناهنجاری های جوی در فصول پاییز و زمستان و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای اجرایی شدن لایحه همگانی مخاطرات طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۹۸۹۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.