معصومه ظهیری شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سرسرای نشست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بیان کرد: انسان‌ها امروزه به اعتماد نیاز مبرمی دارند که باید پاسخ داده شود، حوزه‌های علمیه باید در کنار اعتقاد سازی به ویژه برای نسل جوان که نیازهای گوناگونی دارند، اقدامات لازم را به منظور جلب اعتماد افراد انجام دهند.

ظهیری افزود: در گذشته مقابله با جهل از اولویت‌های حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغان دینی بود اما امروز به مبارزه با غفلت‌ها بدل شده است.

وی تاکید کرد: امروزه افراد جامعه نسبت به بسیاری از مسائل دینی و اعتقادی آگاهی‌های لازم و نسبی دارند اما عمل به این اعتقادات نیاز به غفلت‌زایی دارد که جلب اعتماد یکی از مهمترین ابزارها است.

مدرس حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: باور را باید در میان مردم تقویت کرد که لازمه این امر نیز برنامه‌ریزی در زمینه‌های فرهنگی است.

بزرگ‌ترین معروف، هدایت به سوی معارف است

ظهیری با اشاره به اینکه سبک زندگی افراد فرهنگ جامعه را شکل می‌دهد، بیان کرد: فرهنگ سرمایه‌ای است که باید از آن به خوبی بهره گرفت ، نقش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان هدایتگر زنانی که نسل‌ها را تربیت می‌کنند، بسیار مهم است.

وی بزرگ‌ترین معروف را  جذب مردم برای فراگیری معارف دینی خواند و افزود: یکی از مهمترین وظیفه آمران به معروف، طلاب و مبلغان، تشویق و ایجاد انگیزه برای ورود افراد جامعه به حوزه‌های علمیه به منظور کسب معارف دینی است.

مدرس حوزه علمیه خواهران قم اضافه کرد: کشف استعدادها و ایجاد انگیزه برای ورود به حوزه های علمیه و تربیت انسان‌های آگاه از علوم دینی از وظایفی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی تاکید کرد: زمانی که انسان‌های آگاه و گران‌سنگی را تربیت کنیم، دیگر هیچ قدرتی توان حذف و محو آنان را ندارد و برکاتشان به صورت خودجوش جامعه را هدایت می‌کند.

ظهیری با اشاره حذف نام شهدا از تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌های تهران، بیان کرد: برخی از نام شهدا نیز در هراس هستند و تلاششان حذف نام این عزیزان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان گفت: حوزه علمیه خواهران این استان به دنبال بالا بردن سطح دانش مبلغان و فارغ التحصیلان خود به منظور پاسخگوی نیازهای جامعه است.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سال۱۳۹۰ تاسیس شد.

در حال حاضر ۱۷۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز آموزش عالی و مدارس در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران استان سمنان بیش از ۱۴۰۰ نفر است.

۷۳۴۲/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.