به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد واحدی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: شمار فارغ التحصیلان خواهر حوزه های علمیه کشور 45 هزار نفر است که برای استفاده از ظرفیت آنها در مدیریت فرهنگی و معنوی استان ها و اثرگذاری حداکثری ویژه برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت موجود در بین دانش آموختگان، این نیروها می توانند در بخش های مختلف فرهنگی کارایی بسیار مطلوبی داشته باشند.
واحدی ادامه داد: در حوزه علمیه سیاست های مختلفی برای ارتقا مدارس علمیه خواهران کشور پیش بینی شده که یکی از آنها اجرای طرح مدرسه محوری با هدف دستیابی به مشارکت حداکثری است.
وی افزود: در قالب این طرح مدیران استانی، معاونان و طلبه ها می توانند با همفکری خود برای ارتقا مدارس علمیه کشور تصمیم سازی کنند.
واحدی ادامه داد: موضوع دیگری که در ارتباط با حوزه علمیه خواهران مورد توجه قرار گرفته ارتقا کیفی در بخش آموزش، پژوهش و تهذیب است.
وی یادآور شد: در ارتباط با حوزه سخت افزاری نیز در چند سال اخیر رشد خوبی در مدرسه های علمیه خواهران کشور حاصل شده است.
واحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: تاکنون با احتساب استان بوشهر سه زن در مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور منصوب شده است.
وی یادآور شد: در استان بوشهر یکهزار و 500 طلبه خواهر در11 مدرسه تحصیل می کنند.
واحدی با اشاره به ظرفیت مجمع خیران حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر گفت: این مجمع 400 عضو دارد که با فعالیت های خود ظرفیت مشارکتی خوبی برای کمک به مدرسه های علمیه خواهران استان بوشهر ایجاد کرده است.
در این آیین با تجلیل از فعالیت های حجت الاسلام یوسف جمالی، فاطمه یوسفی به عنوان سرپرست حوزه علمیه خواهران استان بوشهر منصوب شد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.